lördag 15 augusti 2009

Tältnign på göshålmen


i förgår, på tordags kväll till fredag så tälta vi på göshålmen. De var kul så länge det var ljust ute, men maten blev aldrigt klar, vi hade inge ved så vi fick leta efter det sen efter maten var "klar", då var det helt kolsvart ute så såg nått gjorde vi inte. Men smarta som vi är så hade vi ficklampor med oss så lite såg vi iaf. Sen så skulle vi tända värmeljus men de blåste ut hella tiden så vi spade 3 tändstickor till på fredagen och använde de andra till att tända ljus. Senare när vi skulle sova så hade en tältpinne låsnat så det lät som det var någon utanför tältet så jag var inte lite rädd.
en natt utan sömn för det var några jävla kråkor utanför tältet. På morgonen så skulle jag tända en eld, men tror ni det gick, nej, alla tändstickor som var klart blåstest ut och tillslut använde jag mitt sunda förnuft och la på massa små pinnar på den lilla glödande kol bitten sin fanns under askan och blåste som en galning och tror du inte att den flammade upp och vi fick elden enda till lunchen som blev grillade mackor med mosarella och "vitlöksgrejs".ja just ja så började jag brinna på benet. Efter lunchen lade vi oss på bryggan och Hanna läste högt ur twilight, och senare typ vid 4 så plockade vi undan alla grejer och vi 5 så kom pappa. vi kom till forsbacka vid 6 å då hade Simone väntat hos mej i 2 timmar. sen åt jag mat, duschade och kläde upp mej och så drog vi alla (hennes mamma, pappa, hennes lillasyster, min lilla syster. mamma och Stefan och Anna kom sen) till marinfestivalen.
XX Elina

1 kommentar:

  1. fyfan för dom där jävla kråkorna!
    annars vare skitskojj :D hade fan kunnat stanna kvar där en natt till om vi bara hade vatten,ved,mat och tändstickor ;D

    SvaraRadera