fredag 16 oktober 2009

Har inte djuren rätt till ett bättre liv?

Tillbaka till verkligheten!
Det jag ville framhäva i förra inlägget som jag aldrig kom till vara att;
Det är sjukt att människan i vårat samhälle föder upp djur för att slaktas och ätas!! Förstår ni inte att alla här i Sverige bidrar till en ond cirkel så djur dödas i fångenskap, får leva hela sitt liv i en bur för att bli till mat, aldrig bli älskad utan föd för att slaktas! så jävla fel säger jag bara! fy fan för mänskliga rassen som kan göra så här!! att ni tycker det är rätt att hålla 12 kycklingar i en kvadratmeter hela sitt liv och precis innan sitt öde så händer man upp dem och skickar ner dem i en el bad så den får en stött och sen hugger av dem huvudet och om det blir fel så blir dom skollade levande och sen plockad av fjädrarna! det tycker i är ett värdigt liv! att dödas för att ätas! bra gjort mänskligheten (y). att en ko aldrig får se riktig solljus i hela sitt liv att kalvarna inte får träffa sin mamma för dom ska bli kalvsylta! bra jobbat, plåga det djur som gör att för att vi ska må bra!!

men eftersom det är typ 0.00003% av Sveriges befolkning som vet vem jag är och lyssnar så blir det inte så stor skillnad nu som innan jag skrev det här. men om en person som syns i TV som nämner det här så är det ju skit bra! några fler lyssnar!
så ett stort tack till Calle (på idol) som skrev det här på sin blogg;

Jag funderar över grunderna till att du inte äter kött. Är det för djurens skull eller helt enkelt för att du inte gillar kött?
I kött-industrin föds grisar och andra djur upp av en enda andledning, att slaktas! Att döda något för att själv överleva tycker jag känns helt okej men att föda upp, göda och slakta djur på löpande band, bara för vi tycker det är tråkigt att äta sallad är sjukt! ett människoliv är värt mer änn ett grisliv men ett grisliv är värt mer änn en fläsk-filé! -Calle Krstiansson


Du hjälper välden att förendras!
en ett tillägg; Man äter inte bara Sallad, det finns allt i veg och det är mycket godare! i dagens samhälle behöver inte människan kött iaf inte på detta sätt som djuren behandlas!

XX Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar